Chai? Te? Latte?

Jag hittade faktiskt två klänningar idag. Först en på Schack Matt och sedan gick vi in på MQ i Sölvesborg, och där såg jag en ännu finare svart liten partydress. Men vi sket i det då och körde till Karlshamn istället där jag köpte den och ett par svarta vantar :) Dom var mys. Så nu är frågan om jag ska behålla båda klänningarna eller lämna tillbaka en av dom? Dom är ju ändå rätt lika...

Sedan satte vi oss på Briggen och åt lite mat, sallad för mig och bakad potatis för Emmie. Jag tog även en chai-latte då, fast så jätteförtjust blev jag inte. Dels för att hon glömde bort att göra den först och dels för att det var mest mjölk. Så när vi gick ut fanns det en sån liten söt te-bod precis bredvid så vi kilade in där så fick jag för mig att köpa hem Chai för att göra eget chai-te och chai-latte. Köpte även kaffe med apelsinsmak - spännande!

Så ja, jag vet inte riktigt hur jag hade tänkt men nu skulle jag då sätta igång och fixa min chailatte.. Och jag har ingen aning om hur man gör! Jag satte mig och googlade lite, men där fanns mest recept på hur man gör eget chai.. Mitt är ju redan klart! Så kvart i ska jag ringa Sandra så ska hon hjälpa mig, för hon brukar göra sitt egna chaite. Haha :) Någon som har något annat bra tips kanske?


'
Chai har en smak av kardemumma,
det är det som gör det så gott! :)

Kommentarsfält

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0