Julbord och glasögon på vift.

Shit, vilken helg!

Min fredagnatt blev inte alls som jag trodde. Hoppades på att jag skulle hämta mamma och pappa vid typ 1 - 2 på natten.. Men vid halv 1 orkade jag inte hålla ögonen öppna längre så jag gick och la mig, med kläder på så jag skulle vara redo att köra. Halv 4 (!!!) ringer mamma.. "Hej, kan du hämta oss nu?" Hm. Dom är ju värre än oss? Så det var bara att masa sig upp och starta bilen. Var hemma igen vid 4 och 2 timmar senare ringde alarmet.. sådär sugen. Då var det alltså jobb som gällde..

När jag jobbat färdigt igår så körde jag (först en snabbis inom min man) hem till Ursula för tillfixning.. Och det tog sisådär 1,5 timme sen var vi redo och begav oss till Jenny där den lilla förfesten var. Satt och pratade och drack lite sen gick vi bort till slottslängorna där julbordet var. Och var mycket folk det var! Och liveband, eller ja.. Partyfabriken var där och underhöll, men dom sjöng iaf och det var skit kul! :D Jag hade en toppenkväll, verkligen!

När vi skulle hem så gav Ursula mig mitt glasögon-fodral (med glasögon och linsbehållare i), för hon hade haft det i sin väska hela kvällen. Jag stoppade ner det i jackfickan och sen när jag kom hem till Basse och skulle pluppa ut linserna och på med brillsen så var fodralet borta. Mina nya fina Fendi var borta! Jag fick panik, ringde Daniel i hopp om att han skulle vara kvar på slottet för att kolla om jag tappat dom, men det var han inte. Tänkte då att dom kanske kunde ligga i Lindas (hon jag åkte med hem) bil, men hennes nummer hade jag ju självklart inte så jag kunde inte göra så mycket mer. Tvingade Basse gå ner och hämta två skålar, en till höger och en till vänster lins, med vatten som jag kunde lägga dom i under natten. Två små linser i stora yoggi-skålar, såg lite kul ut :p Sen drömde jag mardrömmar om mina glasögon inatt! Haha. Fick tag på Lindas nummer idag och ringde och hörde om hon hittat dom, och jaaaaaaa det hade hon! :D Sån jävla lättnad. Annars, allvarligt talat, vet jag inte vad jag hade gjort. Mina brills är ju min syn!

Vaknade upp sådär härligt bakis idag, trodde huvudet skulle sprängas. Och det gjorde det nästan också när jag kom på att jag skulle spela match några timmar senare. Visserligen bara träningsmatch, men ändå. Fast det gick bra iaf!

     
1. Johan och Jenny  2. Anders, kalasfull hela kvällen igenom.  3. Marina, och bilden talar inte sanning - så nyttiga var vi inte riktigt..

   
1. Jag och Ursula  2. Vi vid vårt bord, och jag är mest social med mobilen..  3. Ursula och jag igen!

   
1. Mina kollegor, haha.  2. Preem  3. Jenny & Johan?

   
1. Ursula och stelopererad  2. Daniel och Ursula  3. Anders och Ursula, haha.

Kommentarsfält

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0