Snart blir jag av med körkortet.

Jag lever farligt. I somras när jag körde genom Gammalstorp hade jag en bil framför mig och en moped. Det är en 50-sträcka (en ganska lång sådan, och man orkar inte ligga och snigelköra allt det..) så jag ligger i 60 - 65 och kör om mopeden. Precis när jag gör detta bli bilen framför mig inkallad till sidan, och visst tusan står poliserna där och tar hastighet. Och jag, dum som jag är, blir så chockad så jag skiter i att bromsa. Jag tutar förbi poliserna och kamerorna i 60.. Dom tog inte mig, men ändå.. Hur dum får man bli?

Och häromdan när jag körde där igen, låg jag väl i 60 och körde om en cyklist. Slänger en blick åt vänster och vad ser jag? En polisbil. Som tur väl var hade dom inte tagit upp kamerorna ännu. Men att man inte lär sig att sänka farten efter första gången? Haha.
+ att en poliskvinna gestikulerade åt mig en gång i somras utanför Möllebacksskolan att sänka farten. Hörde därefter att dom senare hade stått där med kameror, så alltså hade dom inte hunnit rigga upp dom då heller. Men bli inte förvånade när jag inte har det längre, gott folk :) Jag blir inte det iaf. Inte pappa heller.....

(Förresten är min guling på lagning. Den skulle bara varit där i måndes, men har fått stanna hela veckan. Så vi har haft en lånebil hemma - en Mercedes Kombi. Så nu har vi haft 2 stora Mercedesar och en Audi här hemma, så jag har bara fått köra finebil heeela veckan! :D Men visst saknar jag min ananas och mina skivor, men den kommer hem idag! Nej, inte idag heller.. imon!)

Kommentarsfält
Skrivet av: Robin

Köp en lott... så kanske du vinner.

2008-11-07 @ 19:25:50
URL: http://rsvedling.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0