Från och med januari betalar jag för att bo hemma!

Japp, så är det. Ska jag bo hemma får jag också betala för mig, så varje månad dras en viss summa (vill bara tillägga att det är inte den summan som är inringad längre ner..) från mitt konto som går till mamma och pappa. Och det tycker jag inte är mer än rätt, för har man ett eget jobb ska man kunna försörja sig själv också. Nu är det ju inte så att mina föräldrar tar pengarna och shoppar hej vilt, det är mest för att jag ska lära mig och fatta att man aldrig nånsin kommer kunna ha en hel lön att göra vad man vill med. Annars kommer man få en chock när man flyttar hemifrån, för det är så mycket som ska betalas som man inte tänker på när man bor hemma. T ex försäkringar, A-kassa, el coh vatten mm. Så dom här pengarna jag betalar får jag sedan tillbaka när jag väljer att flytta hemifrån eller göra något annat med mitt liv. Visst känns det dumt att betala för att bo hemma, men när man gått ut gymnasiet har ju faktiskt inte föräldrarna någon skyldighet att försörja en längre.. tro det eller ej :p


 konsumentverket.se

Så, vad tycker ni?
Idiotiskt och själviskt av mina föräldrar, eller helt rätt eftersom man kostar att bo hemma och det ger en liten förberedelse inför det "riktiga livet"?

Kommentarsfält
Skrivet av: emmie

det tycker pappa att jag också ska göra så förmodligen blir det så för mig med snart :/

2009-01-13 @ 17:13:27
URL: http://emmiemagnesjo.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0