I know it hurts to say goodbye, but it's time for me to fly.

Timo Räisänen - Time for me to fly, vilken låt. Den är ju som skriven för oss.
Läs igenom hela om ni orkar, och ni kommer förstå.


I've been around for you, been up and down for you
But I just can't get any relief
I've swallowed my pride for you, I've lived and lied for you
But you still make me feel like a thief

You've got me stealing your love away 'cause you never give it
Peelin' the years away and we can't relive it
I make you laugh and you make me cry
I believe it's time for me to fly

Time for me to fly, I've got to set myself free
Time for me to fly
That's how it's got to be, I know it hurts to say goodbye
But it's time for me to fly.

You said we'd work it out, you said that you had no doubt
I thought we were really in love
Oh, but I'm tired of holding on to a feeling I know is gone
I do believe I've had enough

I've had enough of the falseness of a worn out relation
Enough of this jealousy and intoleration
I wonder why I even try
I believe it's time for me to fly

Time for me to fly, I've got to set myself free
Time for me to fly
That's just how it's got to be, I know it hurts to say goodbye
But it's time for me to fly, time for me to fly

Time for me to fly, I got to set myself free
Time for me to fly
That's just how it's got to be, I make you laugh and you make me cry
I believe it's time for me to fly

Time for me to fly, that's how it's got to be
I know it hurts to say goodbye but it's time for me to fly,


Som låten säger (och som jag borde vara van vid, vid det här laget) så är det aldrig kul att säga hejdå. Aldrig någonstans. Och idag hände det, igen. Men denna gången känns det bara skönt, vi har haft vårt nu och det är dags att gå vidare. För efter en del bråk, flera besvikelser, många många ensamma nätter och ännu fler tårar så har jag insett att det är inte såhär det ska vara. Jag vill ha något bättre, någon som bryr sig, någon som ställer upp, någon som inte snackar med och ska träffa andra tjejer, någon som får mig att känna mig speciell och att jag är den enda i hela världen och någon som aldrig tröttnar på att berätta för mig hur mycket han tycker om mig. Såna självklara grejer, som aldrig var självklara för mig. För det ska kunna hålla längre än två månader åt gången och jag är trött på att se bilder på andra kärlekspar som pussas eller höra vänner berätta om när de blir bjudna på middag och varje gång lägga på fejksmilet och säga "Åh, vad mysigt", när jag istället tänker "tänk om vi också kunde göra så" eller "det där hade han aldrig gjort för mig.." osv. För det är så det har varit. Varenda gång. Det går inte göra män utav pojkar har jag lärt mig, men han är ju trots allt mitt livs kärlek.. so far..

Kommentarsfält
Skrivet av: Hanna, din flickvän

Du är så otroligt stark... verkligen. Jag vet inte någon som har tagit så mycket skit som du, men som ändå har rest sig upp gång på gång och försökt se det fina i allt, det fina i honom. Tyvärr finns det inget hos honom för dig att hämta. Inget mer än svek. Låt inte honom bli ditt fall utan din uppgång. Du får det bättre utan honom, och du är fri, med en erfanhet rikare... PUSS!

2009-01-15 @ 22:59:27
Skrivet av: Hanna, igen!

erfarenhet!

2009-01-15 @ 23:02:08
Skrivet av: Victoria

You Go Girl !

Jag hejar på dig !! !!

2009-01-16 @ 09:35:55
URL: http://victoriaae.blogg.se/
Skrivet av: emelie

Hold on, be strong. Jag håller med ovanstående talare. Du är en stark tjej, det har jag fått klart för mig. You go girl!

2009-01-16 @ 13:04:26
URL: http://emkrook.blogg.se/
Skrivet av: Frida svarar:

tack, sånt här hjälper alltid till lite.. :)

2009-01-19 @ 13:29:38
URL: http://fridii.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0