Disappearance

Sitter och tittar på jobb osv utomlands just nu. Jag känner vekligen för att komma iväg, komma helt bort från Sverige för ett tag. Hade jag kommit på det här lite tidigare i år hade jag satt mig på ett flyg och åkt ner till St Anton i Österrike över vintern. Jobbat, bott med främlingar, träffat nya människor och nya vänner, åkt massor med skidor och snowboard osv. Hur underbart? Har hittat en sida på internet för just sånt här med många olika forum-trådar och människorna som skriver där är såna människor som brukar göra sånt här, men även nybörjare. Som jag. Och alla verkar vara så öppna och sköna. Nästa år befinner jag mig i Österrike! Har jag en kompis? :)




Men som sagt, jag kom på det här för sent men det lutar ändå åt att det blir 7,5 månad utomlands till våren. Allt hänger bara på mig, om jag vågar. Jag vill våga! Så jävla gärna vill jag våga ta steget. Men vågar jag?


Kommentarsfält
Skrivet av: erika

va coolt, men varför jst 7,5månad? det är as länge haha börja lite smått i börajn typ 3 månader?

2009-11-25 @ 14:15:18
Skrivet av: Frida svarar:

För att det ingår i programmet. Först 6 veckors språk och sedan 6 månaders jobb :)

2009-11-25 @ 14:17:45
URL: http://fridii.blogg.se/
Skrivet av: erika

språk?? tyska då eller? emil J och Anton ska med dit, åker nästa vecka har aj för mig. åk dit me de;)

2009-11-25 @ 14:21:08
Skrivet av: Frida svarar:

Nej, engelska. Alltså, jag ska inte vara i Österrike i 7,5 månad nu i vår Erika. Jag vill till ett annat land. Haha. Österrike tar jag nästa år :)



Jo jag vet. Han skrev till mig på facebook och frågade om jag skulle med. Och jag vill det jättegärna, men det är så snart. Jag måste ju avsluta mitt jobb först, kan inte sticka så där pang poff..

2009-11-25 @ 14:36:28
URL: http://fridii.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

men vår är nästa år Frida? haha

2009-11-25 @ 15:11:06
Skrivet av: Frida svarar:

Ja? Vadå då?

2009-11-25 @ 15:13:12
URL: http://fridii.blogg.se/
Skrivet av: Anonym



Jag menar för att du skrev att du inte ska till österrike nu i vår utan Österrike tar du nästa år? Det är samma sak ju? Nu i vår och nästa år är ju samma sak!:D

2009-11-25 @ 15:17:43
Skrivet av: Frida svarar:

Nej, jag ska inte till Österrike nu i vår heller. Nu i vår vill jag någon annanstans.



Om jag ska till Österrike vill jag dit nästa år, eller för att göra det så tydligt som möjligt - nästa SÄSONG. Alltså om ett år. Capish? :)

2009-11-25 @ 15:28:58
URL: http://fridii.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0