Lite tankar om vår (incest-)stad Sölvesborg

Herregud. Jag vet inte vad jag ska säg eller vart jag ska börja. Denna staden är för liten! Det kan jag börja med att säg. Det går fan inte ens hitta en bra pojkvän i den här stan. Eller jo, att hitta är rätt lätt.. men att hitta någon som är helt ren, någon som ingen annan har varit och smutsat ner tidigare är det svåra. Antingen hittar man någons ex eller någon annans pojkvän. Och då är självklart denna 'någon' en person man känner. Så egentligen är det förbjuden frukt att ta den här pojken men man gör det ändå. Hela stan är ju full av äcklig frukt iaf, så det spelar ingen roll vilken man tar. Sen att man sårar någon på andra sidan har man slutat bry sig om också, för det hade inte spelat någon roll vilken pojke man tar - det finns alltid en tjej på andra sidan som man sårar.

Typ så är det här i Sölvesborg. Alla har varit med alla snart. Det är så äckligt. Jag förstår inte hur vissa människor tänker och ännu mindre hur dom kan bete sig som dom gör. Jag är livrädd för att fasta i den här stan, i den här cirkeln. Jag vägrar. Jag vill så jävla gärna komma bort från den här sörjan och hitta min egna färska frukt. Och jag vet, jag har sagt det så många gånger tidigare och verkstaden är väldigt liten. Men jag ska snart göra slag i saken och komma härifrån. Jag vill få en annan syn på Sölvesborg. Jag tror man behöver det. Jag tror att man behöver komma bort härifrån ett tag och se nått nytt, nya människor, nya vanor och nya perspektiv. Sen när man kommer tillbaka kommer man uppskatta vår fina medeltida stad mer, men just nu är det bara... örk.


Kommentarsfält

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0