Att vaxa ögonbrynen

Tänkte bara förklara lite vad det är jag gör när jag går till Caroline. Det är många som har frågat och undrar vad det kostar osv. Jag har gått till henne i ca 2 år nu tror jag. Och det är lika efterlängtat varje gång! Till en början var hon i Sölvesborg, men flyttade till Kristianstad för ca ett år sedan.



Såhär ser det ut när man vaxar. Inte jag på bilden dock, hittad på google.se.


Det första hon gör är att torka av ögonbrynen från smink osv. Därefter lägger hon på den färgen man vill ha på sina nya bryn och sedan dämpar hon lyset och går ut ur rummet. Detta är det skönaste. Att bara ligga där och vänta, med lite tända ljus och havsmusik i bakgrunden. Det är så lugnt och skönt och man känner sig helt avkopplad. Där ligger man ca 10 min. När hon sedan kommer tillbaka torkar hon av färgen, frågar om den är okej och sedan kör hon. Smetar på lite varmt vax, trycker på en sån där tuss och sedan drar hon. Om och om igen drar hon. Tar lite mer varmt vax och fortsätter dra. Det gör ont. Men det blir rent och fint! När vaxandet är över plockar hon det som behövs (då är man så bedövad så man känner ingenting..) och sedan är det klart! Tar ca en halvtimme och för detta betalar jag 195 kr. Och jag tycker det är värt det, detta är lite vardagslyx för mig så jag ser till att unna mig det varje månad! =)

 


Kommentarsfält

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0