En något irriterad Frida

Ah, jag blir så irriterad. Jag förstår inte varför folk ska hålla på att hacka? Vad tjänar man på det? Jag hade råd att bo i lägenhet, jag har jobbat röven av mig så mycket som 6 dagar i veckan den senaste tiden. Och för att inte tala om helgerna och alla 12-timmars pass. Jag fixade både bil, lägenhet, bensin, telefon och sparande under min tid hemifrån, så det var inte det att jag inte har råd. Jag känner mig mogen för att flytta hemifrån och att ta klivet in i den riktiga vuxenlivet, så det var inte det heller. Jag räknade ut och in (vem fan flyttar hemifrån utan att räkna..?) på vad detta skulle kosta mig och jag var väl medveten om att det skulle bli dyrt. Och det var väl där det var. När pengarna väl var spenderade så kände jag att jag egentligen inte ville spenderat alla dom pengarna nu, jag är fan bara 20 år och varför ska jag bosätta mig nånstans redan och känna mig fast?

Jag har planer för min framtid, jag har en hel del planer. Som jag vill göra, och då funkar det inte att samtidigt spendera flera tusen kronor på ett boende som att försöka spara. Ska man flytta hemifrån ska man ha bestämt sig för vad för något liv man vill ha, och det hade inte jag. Jag prioriterar min framtid, att jag ska ha råd att göra vad jag vill. Det är det jag värdesätter högst, inte kläder och skor. Kom inte med det. Jag har inte varit ute och "shoppat loss" sedan jag var i New York - och det var två månader sedan. Varenda människa köper väl en och annan tröja då och då? Ska jag inte få göra det längre bara för att jag har flyttat hemifrån? Herregud.

Man lär sig av sina misstag, fast jag vill inte kalla detta ett misstag. Snarare en erfarenhet! För jag ångrar absolut ingenting.


Egentligen ville jag inte posta det här inlägget, för jag vill inte behöva 'förklara mig' varför jag väljer att flytta hem. Skitlöjligt. Men eftersom folk verkar dra sina egna slutsatser om det hela så ville jag bara få det rätt från början.


=)


Kommentarsfält
Skrivet av: beccs

man måste ju faktiskt få prova annars vet man ju inte hur man känner för vissa saker, det är ju ingenting konstigt med det alls :) så skit i vad andra säger, det är väl nu vi ska prova massa saker & räkna ut vad vi vill göra med våra liv. haha. Då krävs det ju att man provar olika saker. ;)

2009-10-27 @ 16:42:33
Skrivet av: Ida

förstår inte ens varför vissa ska lägga sig i från början..

2009-10-27 @ 16:48:35
URL: http://idacarolinah.blogg.se/
Skrivet av: jenna

Om det är mig du menar Frida så menade ja inget elakt. Det handlar bara om att vi prioriterar olika saker här i livet. Det är t.ex. något jag måste. Jag jobbar bara, och har jag pengar över i månaden så MÅSTE jag spara det då jag har en plan för min framtid. Så du gör inget fel. Spara är bra och kan man göra det så ska man absolut göra det. Och visst måste man prova på, som dom säger här uppe innan man vet. Inget illa ment så.

2009-10-27 @ 17:54:52
URL: http://magnesjo.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0