Födelsedagstisdag och bonsaiproblem

Ja, för idag fyller min söta mormor år! Så vi ska hem till henne ikväll och äta smörgåstårta. Och bara för det ska jag typ fasta hela dagen, så jag kan äta mycket. Smörgåstårta är ju bland det bästa som finns, eller hur? :) Mmmm. Gotti. Så det längtar jag till!

Jag vet inte vad jag ska göra, sakta men säkert bara dör den ifrån mig. Mitt älskade bonsai-träd som jag lovade dyrt och heligt att vårda som mitt eget barn. Och det har jag gjort, jag kämpar varje dag! Hemma i Ryedal trivdes den jättebra i mitt fönster (den ska inte stå i direkt solljus, men ändå en ljus plats..) men sen jag flyttade till lägenheten har den inte trivts alls. Och det gör mig ledsen :( Jag sprayar den varje dag, som Johannanas sagt att jag ska göra, men den ska bara hålla på att dö ändå. HJÄLP?!?!?!!?!?!

 
Bara man skakar lite på den så faller det ner en hel skog på bordet :(


Kommentarsfält
Skrivet av: yohannanas

Älskling!!! de där är inget bonsaiträd!!!!!! de är en fikus!! haha

2009-10-07 @ 20:57:36
Skrivet av: Frida svarar:

Men.. :( Vad säger du? Det stod ju Bonsai på den när jag köpte den! Det är ju luredrejeri. Jaha, hur sköter man en sån där fikus då? :( Jag ville ju ha ett bonsai..

2009-10-07 @ 21:06:56
URL: http://fridii.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0