Första flyttlasset har gått

Yes, sitter hemma i Ryedal nu och med mig hit hade jag massa saker från lägenheten. För nu flyttar jag därifrån. Jag vill inte vara kvar. Det var så jävla tråkigt! Så ensamt. Jag kollade på mitt konto en dag och såg att jag hade räkningar osv för ca 6000 kr. Och det fick mig att fundera; 'Vill jag verkligen det här?' Och det jag kom fram till var nej. Det jag gjorde om kvällarna var att jag satt där i min soffa och knappade på min dator - det kan jag lika gärna göra hemma. Och spara 6000 kr.

Jag vägrar vara kvar i Sölvesborg hela mitt liv, jag vet inte ens hur länge till jag orkar vara kvar i den här stan. Och när jag satt där kände jag mig ännu mer fast och det fick mig att må jättedåligt. Så nu tar Emil, min bror, över min lägenhet och jag flyttar hem! Och sparar pengar tills jag vet vad jag vill göra med mitt liv, och när jag vet det så har jag en stadig ekonomisk grund till min hjälp. Det är min plan! :)

Men jag ångrar inte för fem öre att jag flyttade, nu vet jag vad det innebär. Och det är så sjuuukt annorlunda än vad man kan tänka sig, det är så jävla mycket dyrare än vad man kan tänka sig! Det är så många småkostader som man inte räknar med. Jag har lagt ännu en livserfarenhet i min väska och det är jag glad för. :D


Kommentarsfält
Skrivet av: erika

Yea du bodde i lägenhet lite längre än mig i allafall hahaha. Tyckte med det var så ensaaaaaamt!!! :)

2009-10-26 @ 13:43:10
Skrivet av: Frida svarar:

Haha. Ja, man var ju helt själv 24/7. Det är ju en omställning bara det, man är ju inte van vid det. Ses vi ikväll, busan? =)

2009-10-26 @ 15:55:28
URL: http://fridii.blogg.se/
Skrivet av: jenna

Ja, prioriterar man hellre skor och kläder istället för att ha något eget och kliva in i vuxenvärlden så förstår jag att det blir tufft. Och oftast räknar man på det innan man flyttar =p (sen är sbg väldigt bittert, fly medans du kan!)

2009-10-26 @ 17:28:27
URL: http://magnesjo.blogg.se/

Skriv din kommentar i fältet nedan.




Remember

- ditt namn

- din mail


- din blogg


DIN KOMMENTAR


Din IP-adress sparas automatiskt. Kommentarer som anses stötande eller bara är allmänt idiotiska godkäns inte. Likaså kommentarer fulla med spamkommentarer eller länkar.

Trackback
RSS 2.0